Samorządowy Ośrodek Kultury w Alwerni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.sok.alwernia.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak formularza kontaktowego. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc e na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
- Zdjęcia nie posiadają alternatywnego opisu. Niektóre załączniki są w postaci skanów ze względu na charakter jednostki.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Nasza strona nie jest całkowicie dostępna cyfrowo co wynika z wysokich kosztów.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 25 marca 2025 roku.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025 roku.
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Firma INTEREFECT oraz na podstawie samooceny.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
Film o działalności ośrodka zawiera treści mówione tłumaczone na język migowy.
- możliwość wybrania stylu z podwyższonym kontrastem (czarne tło, żółte litery),
- możliwość powiększania wielkości liter w treści artykułów na stronie,
- wyszukiwarka indeksująca treści na stronie,
- możliwość przechodzenia między elementami strony za pomocą klawisza TAB,
- możliwości zmiany wielkości liter dla całego szablonu strony,
- możliwości wydrukowania treści artykułów, po kliknięciu przycisku drukuj pokazuje się okno z wersją tekstową artykułu dostosowaną dla drukarek, bez grafiki tła itp.,
- podświetlania elementów nawigacyjnych (tzw. focus) ułatwiającego osobom niedowidzącym korzystanie z witryny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tobiasz Biłka lub Iwona Kuglin — e-mail: sok.alwernia@home.pl lub telefonicznie (12) 283 19 87, +48 500 048 598.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego ośrodka:
- Marek Skowronek — Dyrektor Samorządowego Ośrodka Kultury w Alwerni ,
- adres: Rynek 3, 32-566 Alwernia,
- e-mail: mskowronek@sokalwernia.home.pl .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marek Skowronek — mejlowo mskowronek@sokalwernia.home.pl lub telefonicznie (12) 283 19 87, +48 500 048 598.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Samorządowy Ośrodek Kultury w Alwerni znajduje się w budynku gminnym przy ul. Rynek 3. Siedziba ośrodka kultury - sekretariat oraz Galeria A im. Jana Chrząszcza znajduje się na parterze budynku po prawej stronie od wejścia - istnieje możliwość wjazdu wózkiem inwalidzkim. Przed wejściem do galerii znajduje się dzwonek, którym można przywołać pracownika ośrodka kultury. Informujemy, że na teren lokalu można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Na pierwsze piętro prowadzą schody. W budynku nie ma windy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W lokalu nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.